Lån & Aflever i Biblioteket-appen

Med den nye tilkøbsfunktion kan brugerne både låne og aflevere med mobilen

Lad lånerne skippe køen

Med Lån & Aflever kan brugerne undgå ventetid ved selvbetjeningsautomaten og i stedet aflevere materialet direkte i Biblioteket-appen på mobilen.

Appen guider brugerne igennem hele afleverings-processen. Både hvis personen befinder sig uden for afleveringsområdet, og hvis materialet ikke er scannet korrekt. 

Selvbetjening samlet i appen

Med den nye funktion bliver udlån og aflevering samlet i appen, hvilket giver en simpel, effektiv og sammenhængende digital biblioteksoplevelse.

Funktionen erstatter ikke de fysiske automater, men skal ses som et supplement til de brugere, der foretrækker den fulde digitale selvbetjening.

lån-og-aflever-split-skærm

Favrskov Bibliotekerne tager et skridt ind i fremtiden

Bogmærke v1

Nemt at komme i gang

Når I tilkøber funktionen, får I samtidig tilsendt en startpakke med materiale, der sikrer en god opsætning og markedsføring af funktionen.

Vi klarer desuden det meste af konfigurationen i Redia Admin og hjælper jeres filialer godt i gang. 

FAQ om Lån & Aflever

Vil du gerne vide mere om tilkøbsfunktionen Lån & Aflever? Fold spørgsmålene ud og få svarene.

Hvordan bruges Lån & Aflever?

For at låne materialer skal låneren scanne dem med sin smartphone. For at aflevere materialer, skal låneren stå i bibliotekets markerede afleveringsområde og scanne materialerne.

Læs hvordan her.

Hvad er et bluetooth-beacon?

For at bruge funktionen Lån & Aflever på biblioteket skal biblioteket montere et bluetooth-beacon, som følger med i startpakken fra Redia.

Beacon’et er en lille kasse, der via et bluetooth-signal giver brugerne adgang til funktionen “Aflever” i Biblioteket-appen. Brugerne kan kun aflevere deres materialer, når de er i nærheden af beacon’et, og derfor er det vigtigt, at biblioteket placerer beacon’et i midten af afleveringsområdet.

Læs mere her.

Hvordan sættes Lån & Aflever op?

I forbindelse med opsætning af Lån & Aflever har vi brug for en generel SIP2-bruger fra bibliotekets kommune.

Vi skal ligeledes bruge en SIP2-bruger fra hver filial, for at kunne registrere hvor materialer lånes og afleveres, samt for at kunne føre statistik på lån og afleveringer. 

Læs mere her.

Vil du høre mere om Lån & Aflever?

Book et uforpligtende møde med vores salgsteam om mulighederne på dit bibliotek.

*Når du udfylder formularen, accepterer du, at Redia må kontakte dig og opbevare dine oplysninger. Du kan til enhver tid bede om at få slettet de informationer, vi har om dig. 

Skriv dig op